Demi julkaisee Suomen ensimmäisen WhatsApp-draaman
Tyttöjenmedia Demi julkaisee Suomen ensimmäisen WhatsApp-draaman. Kyseessä on tarinankerronnan muoto, jossa draama etenee puhelimen ruudulla viestikeskusteluina. Suomessa WhatsApp-draama on uusi kerronnan tapa, kun taas Yhdysvalloissa se on kerännyt viime vuosina miljoonayleisöjä nuorisokohderyhmässä.
”Sukupolven Z tytöt ovat syntyneet puhelin kourassa. Haluamme kehittää heille täysin uudenlaisia sosiaalisen median sisältöjä ja luoda tiiviin yleisösuhteen digitaalisissa kanavissa”, A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintavastaava Anni Lintula sanoo.
Seitsemänosaisen WhatsApp-draaman Pientä säätöä ovat käsikirjoittaneet Ryöväri Oy:n kirjailija Ronja Salmi ja käsikirjoittaja Veera Ojola yhdessä Demin toimituksen kanssa. Sarja kertoo kolmen lukioikäisen tytön ystävyydestä ja rakkauselämästä. Muutaman minuutin mittaiset jaksot julkaistaan kahdesti viikossa Demin Instagram Storiesissa 18. tammikuuta alkaen.
”Tyttöjen tosielämän draama tapahtuu puhelimen keskustelusovelluksissa. On luonnollista, että myös fiktiota tehdään näille alustoille. Demi on loistava kumppani uudenlaisen somekerronnan kokeilulle, koska Demin kohderyhmä on vastaanottavaista ja fiksua porukkaa”, Ronja Salmi sanoo.
Pientä säätöä -sarjan kolme jaksoa toteutettiin yhteistyössä lääkärikeskus Mehiläisen kanssa. Jaksot käsittelevät nuorten naisten terveyttä.
”Haluamme käsitellä nuorille naisille tärkeitä terveyteen ja hyvinvointiin liittyviä teemoja siellä missä nuoret ovat. Tekstaridraama tarjoaa tähän uuden ennakkoluulottoman mahdollisuuden", markkinoinnin projektipäällikkö Taru Aspinen Mehiläiseltä sanoo.
WhatsApp-draama -hanketta rahoittaa Viestinnän tutkimussäätiö. Sarjan yhteydessä tutkitaan yleisösuhteen rakentumista ja kaupallisuutta WhatsApp-draamassa. Tutkimustulokset julkistetaan keväällä 2018.
Seuraa Pientä säätöä -sarjaa Demin Instagram Storiesissa @demilehti torstaina 18. tammikuuta alkaen.
Lisätietoja
A-lehdet Oy, Nuorten medioiden liiketoimintavastaava Anni Lintula, 050 414 4233, anni.lintula@a-lehdet.fi
Demi on nuorten naisten suosikkibrändi, jonka kokonaistavoittavuus on 240 000 (KMT 2017) Demin sosiaalisen median kanavat, Instagram, Snapchat ja Facebook tavoittavat viikoittain lähes 100 000 seuraajaa. Demin yhteistyötubettajien YouTube-kanavat tavoittavat yhteensä yli 300 000 tilaajaa.