The Blog Awards Finland 2015 palkitsee vetovoimaista sisältöä ja parhaat tekijät
The Blog Awards Finland 2015 on koko blogitoimialan yhteinen palkintogaala, jonka järjestää A-lehdet Oy. Ensimmäistä kertaa 2. lokakuuta 2015 järjestettävässä gaalassa jaetaan tunnustusta ansioituneille bloggaajille. Kategoriat ovat muoti, kauneus, ruoka, perhe, sisustus, sport, matka, lifestyle, kulttuuri ja yhteiskunta, hyvinvointi ja terveys sekä vlogit.
Suosiotaan yhä kasvattava bloggaaminen kiinnostaa yleisöä ja mainostajia
Bloggaaminen ja bloggaajat vakiinnuttavat jalansijaansa yhä vahvemmin myös suomalaisessa mediakentässä. Vaikka bloggaaminen perustuu yksilöllisyyteen, bloggaamisen ammattimaistuminen asettaa lisää vaatimuksia sen laadulle niin yleisön kuin mainostajienkin taholta.
”Haluamme luoda Suomen kasvavalle blogitoimialalle yhteisen ja puolueettoman kilpailun palkitsemalla vetovoimaisinta sisältöä ja sen parhaita tekijöitä alustasta ja mediasta riippumatta. Kilpailun yhtenä tavoitteena on nostaa esiin myös vaikuttavaa markkinointiviestintää, joka hyödyntää blogien erityispiirteitä. Olemme erittäin iloisia siitä, että koko ala on lähdössä innolla mukaan”, A-lehtien markkinointipäällikkö Terhi Hauskamaa kertoo.
Valinnan takana tuomaristo ja yleisö
Blogikenttään perehtynyt asiantuntijaraati valitsee jokaisesta kategoriasta suosikkinsa, ja yleisöäänestyksessä palkitaan eniten ääniä saanut bloggaaja. Yleisöäänestys käynnistyy 24.8.2015.
Tämän vuoden tuomariston muodostavat Blogiringin toimitusjohtaja Laura Hakanen, Bastellamedian toimitusjohtaja Ulrika Hirvikallio-Setälä sekä Rantapallo.fi:n päätoimittaja Riikka Krenn, Viestintätoimisto Babler Oy:n toimitusjohtaja Tanja Ylikangas, Indiedaysin perustaja ja toimitusjohtaja Esa Suurio, YouTube-verkosto Splay Suomen operatiivinen johtaja Stina Varsikko, Sanoma Lifestylen Community Manager Maria Lieto, Annan päätoimittaja Emma Koivula sekä Trendin ja Lilyn päätoimittaja Jenni Lieto.
Blogimarkkinoinnin tekijöille oma palkinto
The Blog Marketing Awards 2015 palkitsee vaikuttavimman blogimarkkinointikampanjan tekijät erillisellä palkinnolla. Tavoitteena on kannustaa markkinoijia hyödyntämään uutta, kuluttajalle merkityksellistä kanavaa tehokkaammin markkinointiviestinnässään tuloksellisuutta unohtamatta. The Blog Marketing Awards 2015 haluaa myös kannustaa tekemään blogimarkkinointia rohkeasti ja ainutlaatuista lukijasuhdetta arvostavasti. Töitä arvioi tunnettujen media- ja mainosalanvaikuttajien raati.
Lue lisää: www.theblogawards.fi
Lisätiedot:
A-lehdet Oy, markkinointipäällikkö Terhi Hauskamaa, p. 050 414 4260, terhi.hauskamaa@a-lehdet.fi
Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli, p. 09 2410072, emma.rantanen@akvamariini.fi