Salme Kantonen: Myyntineuvottelijana A-lehdissä menestyy, kun taustatuki on vahva
Salme Kantonen jäi eläkkeelle pitkän ja menestyksekkään uran jälkeen, mutta huomasi pian kaipaavansa takaisin työelämään.
"Olin mediamyynnin parissa yli 25 vuotta, joista suurimman osan ajasta A-lehtien asumisen lehtien myyntipäällikkönä," Salme kertoo.
Eläkkeelle jäätyään hän kokeili hetken vitamiinimyyntiä, mutta ei kokenut sitä omakseen. Pian hän huomasi A-lehtien puhelinmyyntitiimissä avoimen paikan myyntineuvottelijana ja päätti tarttua tilaisuuteen.
Tiimityö tekee myyntineuvottelijasta menestyjän
Salme on nyt työskennellyt kaksi vuotta A-lehtien myyntineuvottelijana ja tuntee olevansa osa suurta perhettä.
"A-lehtien puhelinmyynti eroaa monista muista alan paikoista – täällä ei ole yksin, vaikka työskentelemmekin etänä," hän kertoo.
Päivät alkavat yhteisellä tiimipalaverilla, jossa jaetaan päivän tavoitteet ja tsempataan toisia.
"Se antaa voimaa koko päivälle. Tiedän, että tiimi on aina tukena," Salme lisää.
Valmennus, henkilökohtainen tuki ja hyvinvointi takaavat myyntineuvottelijan onnistumisen
Salmen mukaan A-lehdissä myyntineuvottelija saa tarvittaessa henkilökohtaista tukea, joka varmistaa jokaisen myyjän onnistumisen.
"Täällä on niin hyvä valmennus, että jos muualla ei pärjää, täällä pärjää varmasti," hän naurahtaa.
Salme haluaakin rohkaista erityisesti nuoria tulemaan kokeilemaan puhelinmyyntiä A-lehdissä.
"Työ voi olla harvinaisen miellyttävää, ja A-lehdissä siitä tekee erityisen hyvä tiimihenki ja perheyhteisö."
Lisäksi Salme korostaa, että myyntineuvottelijan kannattaa huolehtia itsestään.
”Kun hoitaa hyvin henkistä ja fyysistä kuntoaan terveellisillä elämäntavoilla huolehtien myös sopivasta levosta, säännöllisestä vuorokausirytmistä ja riittävästä liikunnasta, on parhaassa ’iskussa’ töissä ikääntymisestä huolimatta.”
Myyntineuvottelijan työ A-lehdissä – valtteja ihmisläheisyys ja perheyhtiön arvot
Aktiiviuran jälkeen Salmen työn luonne on muuttunut mediamyynnistä kuluttajamyyntiin, mutta yksi asia on säilynyt samana: ihmisläheinen ja henkilökohtainen ote asiakaskohtaamisissa.
Salme pitää erityisesti siitä, että A-lehdet on perheyhtiö, ja tämä näkyy sekä työyhteisössä että asiakassuhteissa.
"Asiakkaiden kanssa syntyy usein syvällisiä keskusteluja. Asiakkaat arvostavat A-lehtien tuotteita sekä sitä, että A-lehdet on kotimainen perheyhtiö, ja niin arvostan minäkin," hän päättää.