Natiivisisällöt
Natiivisisällöt
Katso tästä ohjeet natiivisisältöjen materiaalien toimittamiseen.
Julkaistu 31.12.2019
Kampanjan onnistumisen kannalta on tärkeää saada mahdollisimman nopeasti alla mainitut tiedot. Sisältöjen tekeminen voidaan aloittaa, kun materiaalit ovat tuottajalla. Materiaalien tuotantoon tarvitsemme kaksi viikkoa.
Natiiviartikkeli
Taustamateriaalit
- Esim. tiedotteet, aiemmin julkaistut artikkelit, linkit nettisivuille jne.
- Mahdollisen haastateltavan nimi, titteli ja yhteystiedot
Kuvat
- Painokelpoisia fiiliskuvia tuotteista ja mahdollista kuvituskuvaa
- Formaatti: JPG, PNG tai GIF
- Tiedostokoko: max 20 Mt
Video
- Artikkelissa voidaan käyttää looppaavaa autoplay-videota
- Pituus 5-15 sekuntia, ei ääniä
- Formaatti: MP4
- Tiedostokoko: max 4 Mt
Linkitysosoite
- Mihin osoitteeseen artikkelista ohjataan?
- Linkki/linkit ja mahdolliset utm-tagit
Tuotenostoelementti
- Mitkä tuotteet (1-4 kpl) halutaan nostaa?
- Lyhyet esittelytekstit tuotteista
- Linkit tuotesivuille
- Tuotekuvat (kuvassa mielellään pelkkä tuote syvättynä, muoto JPG, PNG tai GIF, tiedostokoko max 20 Mt)
+ Asiakkaan muut mahdolliset toiveet.
Printtiadvertoriaali
Sisältökulma ja tekstin tyyli
- Advertoriaalit muistuttavat ilmeeltään ja puhuttelutavaltaan lehden sisältöä, mutta ne erotetaan selkeästi toimituksellisesta sisällöstä aina sanalla MAINOS.
- Millainen sisältökulma advertoriaaliin toivotaan, mitä halutaan ensisijaisesti viestiä? Millaista kohderyhmää tavoitellaan?
- Tekstin tyyli, esim. tarinallinen / infoava / inspiroiva
Taustamateriaalit
- Esim. tiedotteet, aiemmin julkaistut artikkelit, linkit nettisivuille jne.
- Mahdollisen haastateltavan nimi, titteli ja yhteystiedot
Kuvat
- Painokelpoisia (resoluutio 300) fiiliskuvia tuotteista ja mahdollista kuvituskuvaa
- Formaatti: JPG, PNG tai GIF
Graafinen ohjeistus
- Brändin graafinen ohjeisto
- Painokelpoinen logo
- Haluttu fontti (jos löytyy)
- Valmis malli halutusta tyylistä (jos löytyy)
+ Asiakkaan muut mahdolliset toiveet