Q&A: Näin syntyi Dadpodi
Q: Kerro lyhyesti kuka olet.
A: Olen Niklas Thesslund, Imagen päätoimittaja ja ajankohtaismedioiden feature-tuottaja sekä kahden kouluikäisen lapsen isä, jota viehättää podcasteissa se, että ties mistä niche-aiheesta voi löytää huippuasiantuntevaa ja miellyttävää jutustelua. Esimerkiksi kesälomalla kuuntelin monena sadepäivänä perhokalastusaiheista podcastia, kun kalaan ei ollut asiaa.
Q: Juonnat uutta Dadpodia. Miten kuvailisit podcastia?
A: Dadpodi on isien podcast vanhemmuudesta. Miesten tekemää vanhemmuusmediaa ei meillä oikein ole ollut, mutta Dadpodi on miesten vuoro puhua kaikesta perhe-elämään liittyvästä. Jokaisessa jaksossa vieraanani on julkisuudesta tunnettu isä, jonka kanssa juttelemme vanhemmuudesta aina jostain näkökulmasta käsin. Jaksojen keskusteluita rytmittävät arkiäänet, joita olen nauhoittanut oman perheeni arkihäsellyksestä.
Q: Mistä syntyi ajatus Dadpodiin?
A: Dadpodi syntyi, kun keksin mielestäni hauskan sanaleikin Dadpodi. Hetki tämän jälkeen ymmärsin, että tällainen podcast olisi oikeasti hyvä ja tarpeellinen, voisin siellä keskustella vieraiden kanssa mielin määrin itseäni kiinnostavasta aiheesta, josta miesten julkista puhetta ei mielestäni voi olla liikaa.
Q: Mitä sarjan tekemisestä on jäänyt päällimmäisenä mieleen?
A: Dadpodin tekemisestä on jäänyt päällimmäisenä mieleen se, että kaikissa tuotannoissa tärkeintä on yhteistyö. Ilman tuottajaa ja muita äänen kanssa töitä tekeviä ammattilaisia koko homma ei olisi koskaan toteutunut.
Q: Mitä mahdollisuuksia kaupallisilla kumppaneilla on päästä mukaan podcastiin?
A: Yhteistyön muotoja ovat esimerkiksi sisältömarkkinointi ja spottimainonta. Dadpodi on loistava mediaympäristö monenlaisille brändeille. Perheasiat ovat laaja aihepiiri, johon liittyy yhtä lailla asumista, sisustusta, ruokaa ja vaatetusta. Ensimmäisen kauden kaupallinen yhteistyökumppani on Dr. Oetkerin Paula-vanukkaat.
Uusi Dadpodi-podcast vie kuulijat suomalaiseen perhearkeen tunnettujen isien seurassa – kuuntele jaksot täältä!