Image muuttaa Apu360-palveluun: rohkeat näkökulmat ja laadukas sisältö säilyvät
Image-lehti on aina ollut kokoaan suurempi brändi ja siksi yksi kotimaisen median klassikoista. Elokuun jälkeen Image jatkaa menestyskulkuaan täysin digitaalisessa formaatissa Apu360-palvelussa. Apu360 on syväjournalismia tarjoileva sisältöpalvelu, joka tarjoaa monipuolisesti eri aiheita ja näkökulmia.
Imagen viimeinen painettu lehti numero 7-8 ilmestyy 14.8. Imagen sisältöjä Apu360:een tuottaa jatkossakin Imagen pitkäaikainen päätoimittaja Niklas Thesslund.
Image perustettiin vuonna 1985 rohkeaksi ja näkemykselliseksi vaihtoehdoksi median valtavirralle ja vakavalle ajan hengelle. Alusta pitäen Imagen aseina tässä ovat olleet ajattelu ja ironia, joilla lehden rohkea tekijäkunta on halunnut haastaa totunnaisuuksia ja tarjota tuttuihinkin ilmiöihin omaleimaisen näkökulman. Vaikka painettu lehti on ollut aikansa tuote, yhä useampi Imagen lukija suosii digitaalista formaattia, joka tavoittaa kuluttajat paremmin. Digitaalisen sisällön voi lukea tai kuunnella missä ja milloin tahansa.
”Printtilehti on fyysinen esine ja siksi on helppo ajatella, että juuri se on brändin ydin mutta eihän se niin ole. Ei julkaisuformaatti ole brändin ydin vaan näkemykselliset jutut, joiden tekeminen ei ole loppumassa mihinkään. Ilman muuta paukut kannattaa laittaa siihen, että saadaan tehtyä mahdollisimman hyviä juttuja sinne, missä ihmiset muutenkin ovat eli digiin. Ovathan esimerkiksi Facebook ja Instagram ihan melko tunnettuja brändejä, vaikka eivät ole koskaan ilmestyneet paperilla", Thesslund sanoo.
Imagen tilaajat saavat käyttöönsä Apu360-sovelluksen tilauksen. Apu360-alustalla lukijat saavat Imagen juttujen ja podcastien lisäksi ajankohtaisia näkökulmia, Mondon matkailujuttuja ja autoilun parhaita nostoja. Apu360:sta löytyy myös uusi urheilujournalismin tulokas, Aitio, sekä käännösjuttuja The Atlanticilta. Tilaajat saavat A-lehdiltä henkilökohtaisen yhteydenoton.
”Uusi Apu360-sovellus on hiton hyvä digitaalisen journalismin palvelu, jossa on printtiin nähden sellaisia etuja, että juttuja voi kuunnella, palvelu mahtuu taskuun ja juttuja on useammalta brändiltä ja monesta aihepiiristä. Ilman muuta Imagen kannattaa olla tuollaisessa mukana ja toivottavasti lukijatkin ovat”, Thesslund toteaa.
”A-lehdet uskoo aikakausmediaan ja panostaa sen kehittämiseen. Sisältöjä tehdään nyt ja tulevaisuudessa yhä monimuotoisemmin. Lehdellä on vahva roolinsa, mutta digitaalinen media antaa mahdollisuuden tuoda laadukasta sisältöä myös liikkuvan kuvan ja äänen muodossa. Tästä on hyvänä esimerkkinä A-lehtien laaja podcast-tuotanto ja toisaalta hyvin sitoutunut painetun lehden asiakaskunta. Kaikkien A-lehtien painettujen ja verkkosivustojen nettokokonaistavoittavuus onkin korkea: 1,6 miljoonaa”, kuvaa A-lehtien toimitusjohtaja Heli Arantola.