Case Värisilmä
Tavoite
Kampanjan fokuksessa oli Värisilmän Tunnetila-sisustuspalvelu. Tavoitteena oli rakentaa Värisilmän mielikuvaa laadukkaana asiantuntija- ja suunnittelupalvelua tarjoavana liikkeenä sekä tarjota kohderyhmälle inspiraatiota kodin remontointiin ja sisustukseen.
Ratkaisu
Kampanjan keulakuvaksi valittiin kaksi Värisilmän brändille hyvin sopivaa vaikuttajaa: sisustusarkkitehti ja Pihkala-blogin kirjoittaja Maija Rasila sekä ammattijärjestäjä Laura Holmström. Remontointi ja sisustaminen liittyvät vahvasti kummankin vaikuttajan arkeen. Kumpikin suunnitteli kampanjan aikaan remonttia kotiinsa, joten remonttitarve oli aito ja ajankohtainen, mikä loi vahvan perustan vaikuttajayhteistyölle.
Kokonaisuus kiedottiin vahvasti Maija Rasilan ja Laura Holmströmin tuottamien sisältöjen ympärille, joita hyödynnettiin monipuolisesti eri kanavissa. Kampanjan kesto oli noin kuusi kuukautta, ja se toteutettiin helmi-elokuussa 2021.
💡 Vaikuttajasisältöjen hyödyntäminen monikanavaisesti kannattaa ja tuo niistä moninkertaisen hyödyn. Lue asiantuntijoidemme vinkit vaikuttavaan vaikuttajamarkkinointiin. »
Toteutus
Maija Rasila teki Pihkala-blogiinsa kampanja-aikana neljä postausta, joissa käsiteltiin monipuolisesti eri kodin tilojen kunnostamista.
A-lehtien luova tiimi tuotti blogikirjoitusten pohjalta kolme advertoriaalia, jotka julkaistiin Avotakassa ja Unelmien Talo&Koti-lehdessä sekä kolme natiiviartikkelia Meilläkotona.fi-sivustolle. Digisisältöihin ohjattiin lukijoita sosiaalisesta mediasta, uutiskirjeillä ja natiividisplayllä.
Laura Holmströmin sisältöjen kotipesä oli Meillä kotona -brändin Instagram (@meillakotona_fi), jolla on yli 73 000 seuraajaa. Laura Holmström oli juuri remontoimassa koko kotiansa uuteen uskoon ja teki remontista neljä Instagram Live -sessiota. Liveen ohjattiin katsojia sosiaalisesta mediasta Laura Holmströmin ja Meillä kotona -median kanavista.
Instagram Live on houkutteleva ratkaisu markkinoijalle, joka haluaa saada kohderyhmän viihtymään brändinsä kanssa. Live on myös loistava tapa rakentaa vuoropuhelua yleisön kanssa, sillä katsojat voivat reaaliaikaisesti kommentoida näkemäänsä ja jutella kommenttien välityksellä julkaisijan ja muiden katsojien kanssa.
💡 Ihmisten välinen vuorovaikutus on sosiaalisen median perusta. Siksi Instagramissa kannattaa panostaa vuorovaikutteisiin sisältöihin. Lue tästä, miksi vuorovaikutuksellinen markkinointi somessa on niin tehokasta »
Katso tästä esimerkki livestä:
Remontin jälkeen Laura Holmströmin koti kuvattiin A-lehtien toimesta ja siitä tehtiin Meilläkotona.fihin natiiviartikkeli, joka esitteli kodin muutostarinan. Artikkeliin ohjattiin yleisöä uutiskirjeellä ja natiividisplayllä.
💡 Ohjaukset ovat yhtä tärkeät kuin timanttinen sisältö, jotta natiiviartikkeli tavoittaa yleisönsä parhaalla mahdollisella tavalla. Display-mainonta, uutiskirjeet ja some ovat hyviä keinoja ohjata lukijoita natiiviartikkeliin.
Tulokset
Natiiviartikkelit Meilläkotona.fissä ja postaukset Pihkala-blogissa tavoittivat yhteensä noin 31 000 uniikkia lukijaa ja keräsivät 56 000 sivulatausta. Lukuajat vastasivat hyvin juttujen pituuteen, mikä kertoo, että sisältö on kiinnostanut ja pitänyt kävijät otteessaan.
Instagram Live -lähetyksiä on katsottu yhteensä yli 12 000 kertaa. Monipuolinen vaikuttajien ympärille kietoutunut kampanja inspiroi ja innosti kohderyhmää, mistä kertovat myös reaktiot ja ilahtuneet kommentit somessa.