Case Nordic Health Iron10 -rautasuusuihke

Case Nordic Health Iron10 -rautasuusuihke
Midsona halusi lisätä tehokkaan Nordic Health Iron10 -rautasuusuihkeen tunnettuutta. Kampanja toteutettiin monikanavaisesti yhdessä A-lehtien kanssa keväällä 2023. Kampanja saavutti erinomaiset ja kohderyhmää hienosti aktivoivat tulokset, joiden vaikutus ulottui apteekkien hyllyille saakka.
Julkaistu 10.10.2023

Midsona on Pohjoismaiden johtava luomu- ja terveystuotteiden valmistaja. Yritys haluaa olla yksi markkina-alueensa johtavista yrityksistä hyvinvoinnin ja terveyden saralla.

Midsonan valikoimaan kuuluva Nordic Health Iron10 on vahva rautasuusuihke, joka on nopea, helppo ja tehokas käyttää. Neljä suihkausta päivässä posken limakalvolle riittää. Suihke sopii raskaana oleville, imettäjille, vegaaneille, diabeetikoille, keliaakikoille ja ketogeeniseen ruokavalioon. Suihke on helppo tapa nauttia rautaa myös niille, joille pillereiden nieleminen on hankalaa.

Kampanja toteutettiin toukokuussa 2023.

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli lisätä Nordic Health Iron 10 –suusuihkeen tunnettuutta erityisesti raudanpuutteesta herkästi kärsivässä kohderyhmässä. Kampanjan avulla haluttiin kehittää myös kohderyhmän harkintaa tuotteen osalta ja lisätä tietoutta Iron 10 –suusuihkeen eduista.

Ratkaisu

Kampanja päätettiin toteuttaa monikanavaisesti. Kohderyhmässä korostuva naisyleisö tavoitettiin hyvin A-lehtien uudesta eeva.fi-mediasta, jossa asiakkaan kampanjaan toteutettiin kohderyhmää aktivoiva natiiviartikkeli.

Lisäksi halusimme hyödyntää vaikuttajien sisältöjä myös display-mainonnassa ja uutiskirjeissä ja rakentaa tuotteelle näin laajaa näkyvyyttä.

Monikanavaiseen toteutukseen kuuluivat:

Onko raudanpuute tuttu juttu? -testi
  • Natiiviartikkeli eeva.fi-mediassa ja natiiviartikkelin yhteydessä julkaistu kohderyhmää aktivoiva testi ”Onko raudanpuute tuttu juttu? Testaa tietosi!”.
  • Ohjaukset artikkeliin: Yleisötakuu, some-nostot A-lehtien kanavissa (Avun ja Kauneuden & Terveyden FB-tilit) sekä kaksi uutiskirjenostoa, joista ensimmäinen julkaistiin Kauneus ja trendit-, Eeva-, Kotivinkki-, Terve.fi-, Meillä kotona-, Voi hyvin- ja Apu-uutiskirjeissä ja toinen Eeva- ja Kotivinkki-uutiskirjeissä.
  • Eeva.fi-mediassa toteutettu näyttävä displaykampanja.
  • Vaikuttajayhteistyö Julia Thurénin ja Hilla Stenlundin kanssa ja heidän Instagram-tileillään julkaistu some-sisältö (reels, stoorit, feed).

Toteutus ja tulokset

Nordic Health 10 –rautasuusuihkeen eduista kerrottiin eeva.fi-mediassa julkaistussa natiiviartikkelissa, jonka herättelevä näkökulma raudanpuutteen oireista kiinnosti lukijoita erityisesti. Natiiviartikkeli tavoitti lukijoita enemmän kuin eeva.fi-mediassa julkaistut kaupalliset yhteistyöt keskiarvollisesti. Myös lukuaika ylitti reippaasti eeva.fi-median kaupallisten sisältöjen keskiarvon.

Erityisen menestyksen saavutti kohderyhmää aktivoimaan tuotettu testi. Testin otsikko oli ”Onko raudanpuute tuttu juttu? Testaa tietosi!”, ja se piti lukijoita otteessaan. Lukijoista liki 20 % teki testin loppuun saakka, mikä on huikea tulos.

Molemmat kampanjan vaikuttajat eli Julia Thurén ja Hilla Stenlund tavoittivat toivottua kohderyhmää omissa kanavissaan erinomaisesti.

Esimerkiksi Julia Thurénin taidokkaasti toteutettu reels-julkaisu sai yleisön aktivoitumaan hienosti ja hänen sisältöään tallennettiin peräti 139 kertaa. Keskiarvollisesti Julian kaupallisia yhteistöitä tallennetaan 14 kertaa, joten kampanjan tulos kertoo hienosti sisällön erityisestä kiinnostavuudesta. Yhteensä vaikuttajien somesisällöt tässä kampanjassa keräsivät lähes 200 000 näyttöä.

Kampanjaan kuului myös näyttävä display eeva.fi-mediassa. Digietusivua hyödynnettiin osana kampanjaa sen näyttävän koon ja yleisöä hyvin ohjaavan toiminnallisuuden takia. Digietusivulla saavutettiin yli 293 000 näyttöä.

💡 Ohjaukset ovat yhtä tärkeät kuin timanttinen sisältö, jotta natiiviartikkeli tavoittaa yleisönsä parhaalla mahdollisella tavalla. Display-mainonta, uutiskirjeet ja some ovat hyviä keinoja ohjata lukijoita natiiviartikkeliin.

Asiakkaan kommentti kampanjakokonaisuudesta

”Mielestäni monikanavainen kampanja toimi hyvin ja saimme Iron 10-tuotteelle toivottua lisänäkyvyyttä nimenomaan matalasta rautatasosta kärsivien kohderyhmässä.

Testi oli erittäin hyvä lisäinformaation tuoja. Moni saa rautatuotteista vatsavaivoja, joten varsinkin heille tämä hellävarainen tuote on aivan erinomainen. Tuotteen kysyntä vilkastui ja myyntiluvut ovat edelleen hyvällä tasolla.

Yhteistyö A-lehtien kanssa sujui todella mukavasti kampanjan alusta loppuun.”

– Kaisa Mikkola, Category & Brand Manager, Midsona

”Mielestäni monikanavainen kampanja toimi hyvin ja saimme Iron 10 -tuotteelle toivottua lisänäkyvyyttä nimenomaan matalasta rautatasosta kärsivien kohderyhmässä.”
Kaisa Mikkola, Category & Brand Manager, Midsona

Työryhmä

ASIAKAS: Midsona/ Nordic Health, Kaisa Mikkola, Category & Brand Manager

MEDIATOIMISTO: Dagmar, Riikka Ilves, Client Manager

VAIKUTTAJAT: Julia Thurén ja Hilla Stenlund

A-LEHDET: Veera Nuru, asiakkuuspäällikkö, Anna-Sofia Lahdensuo, luova suunnittelija, Jaana Vainio, luova suunnittelija

Kiinnostuitko?
Autamme löytämään oikeat ratkaisut ja kiinnostavimmat tarinat, joilla teet vaikutuksen kohderyhmääsi! Täytä lomake, niin otamme sinuun yhteyttä. Tavoitat A-lehtien yritysasiakasmyynnin myös osoitteesta yritysasiakkaat@a-lehdet.fi.