Case Nivea Q10 -yöseerumi

Case Nivea Q10 -yöseerumi
Beiersdorf / Nivea​ toi markkinoille uuden tehokkaan NIVEA Q10 -yöseerumin. Kampanja toteutettiin loppuvuonna 2022.
Julkaistu 31.8.2023

Beiersdorf / Nivea​ toi markkinoille uuden tehokkaan NIVEA Q10 -yöseerumin. NIVEA Q10 Anti-Wrinkle Power Ultra Recovery Night Serum -yöseerumi vähentää ryppyjä ja kiinteyttää ihoa yön aikana. Seerumin patentoitu Sweet night -tuoksu rentouttaa sekä rauhoittaa mieltä ja valmistelee sen yöunille. Kampanja toteutettiin loppuvuonna 2022.

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli kertoa uudesta NIVEA Q10 -yöseerumista. Tavoitteena oli saada kuluttajat kokeilemaan Q10-yöseerumia ja lisätä sen myyntiä.

Ratkaisu

Kampanjaan päätettiin etsiä kolmen hengen testiryhmä, jossa testaajina ovat kuluttajat eli tavalliset suomalaiset naiset. Valitut testaajat olivat myös kampanjan kasvoina, kun kerrottiin tuloksista.​

Monikanavainen toteutus piti sisällään:​

  • Rekrytointiartikkelin terve.fi:ssä sekä rekrykutsun Kauneus ja trendit -uutiskirjeessä
  • Testiryhmän tuloksista kertova natiiviartikkeli julkaistiin eeva.fi sivustolla
  • Tuloksiin ohjattiin yleisötakuulla sekä Kauneus ja trendit-, Eeva- ja Kotivinkki-uutiskirjeillä
  • Somesisältöä (vaikuttaja Jasmin Hamid sekä Kauneus ja terveys -toimitusten Instagram-tileillä)
  • Näyttävä display-kampanja uudella eeva.fi sivustolla
  • Tuloksista kertova advertoriaali julkaistiin Eeva, Kauneus&Terveys ja Apu lehdissä​

Toteutus ja tulokset

Testaajien kokemuksia Nivean yöseerumista esiteltiin eeva.fi:n natiiviartikkelissa, jonka parissa vietettiin keskimäärin lähes 5 min. Natiiviartikkelin sisältö on siis kiinnostanut kohderyhmää ja eeva.fi kävijöitä.​​

Vaikuttajana kampanjassa toimi Jasmin Hamid, joka tavoitti haluttua kohderyhmää omassa kanavassaan erinomaisesti.

Kampanjaan kuului näyttävä display-kampanja eeva.fi:ssä. Sillä saatiin 961 000 näyttöä.

Testiryhmän tuloksista kertovat printtiadvertoriaalit julkaistiin Kauneus & Terveys-, Eeva- ja Apu –lehdissä. Niillä tavoitettiin yhteensä 708 000 lukijaa.​

Kampanjan tutkimuksesta vastasi Digitalist. Siitä selvisi, että kuluttajat ovat pitäneet kaikkia kampanjan mainoksia tietoa antavina ja selkeinä. Natiiviosuutta pidettiin myös kiinnostavana ja visuaalista ilmettä luonnehdittiin mm. raikkaaksi.​

💡 Ohjaukset ovat yhtä tärkeät kuin timanttinen sisältö, jotta natiiviartikkeli tavoittaa yleisönsä parhaalla mahdollisella tavalla. Display-mainonta, uutiskirjeet ja some ovat hyviä keinoja ohjata lukijoita natiiviartikkeliin.

”Kampanja oli laadukas kokonaisuus, jolla saatiin tavoitettua Nivealle tärkeää kohderyhmää. Kosmetiikkatuotteen ostamista harkitsevalle kuluttajalle tuotteen kokeileminen on usein tärkeää, mutta se ei aina ole mahdollista käytännössä. A-lehtien ehdottama testiryhmä toikin kaivattua lisävakuuttelua tuotteesta juuri ko. kohderyhmälle. Tuotteen kysyntä oli ja on edelleenkin todella hyvällä tasolla, ja lukujen valossa olemme varmoja siitä, että A-lehtien kanssa tehty kampanja osana muuta mediakokonaisuuttamme toimi hyvin onnistuneesti ja toi tuloksia.”
Hanna Grandell, Snr Brand & Shopper Manager, CoE Shopper Activation, Nordics

Työryhmä

ASIAKAS: Beiersdorf / Nivea​

Hanna Grandell, Snr Brand & Shopper Manager, CoE Shopper Activation, Nordics ja Lotta Leppäniemi, Marketing Coordinator

MEDIATOIMISTO OMD: Elsa Hedman (ei enää OMD:llä) ja uusi asiakasvastaava Nina Lahti

VAIKUTTAJA: Jasmin Hamid

A-LEHDET: Tuija Åman, asiakkuuspäällikkö, Hanna Haavisto, luova suunnittelija, Tiia Salomaa, projektipäällikkö ja Anne Leinonen, Head of Consepts and Content

Kiinnostuitko?
Autamme löytämään oikeat ratkaisut ja kiinnostavimmat tarinat, joilla teet vaikutuksen kohderyhmääsi! Täytä lomake, niin otamme sinuun yhteyttä. Tavoitat A-lehtien yritysasiakasmyynnin myös osoitteesta yritysasiakkaat@a-lehdet.fi.