Case Hyvän Mielen Joulukortti -kampanja ja Suomen Korttipiste Oy
Tavoite
Lisätä Korttipisteen tuotteiden tunnettuutta ja ostokiinnostusta 25 % alennuksen kautta sekä inspiroida lukijoita osallistumaan Hyvän Mielen Joulukortti -kampanjaan.
Ratkaisu
Korttipiste lähti mukaan A-lehtien kuukauden Tähtipaikkaan, joka on tuotelähtöinen, kustannustehokas ja helppo tapa lähestyä jouluttajien kohderyhmää. A-lehtien laadukkaassa mediaympäristössä tuote sai luvattua ekstrabuustia.
Korttipiste valitsi kampanjalleen Kotitähden, jonka kokonaistavoittavuusarvio on 209 000 lukijaa, sivustoina meillakotona.fi ja Apu.fi.
Tähtipaikkaa varten Korttipiste toimitti valmiit napakat tekstit ja kuvamateriaalit joulun tähtituotteesta.
Korttipiste tuotti aineiston myös uutiskirjettä, digietusivua ja somenostoa varten.
Tähtipaikka-artikkeleilla sekä kampanjaan kuuluvilla uutiskirjeillä, digietusivulla sekä somenostolla tuotteesta tarjottiin houkutteleva 25 prosentin alennus, joka kannusti lukijoita klikkaamaan ostoksille suoraan verkkokauppaan
Tähtipaikka-paketti valittiin ratkaisuksi, koska sen avulla saatiin taktisesti nopea, kohderyhmän tavoittava ja toimiva kampanja, joka ohjasi lukijat suoraan myyntikanavaan.
✅Kampanjan toteutukseen kuuluivat:
- Natiiviartikkelit: Meillakotona.fi ja Apu.fi, sisältäen yleisötakuun sekä 5 päivän etusivunnostot
- Meillä kotona -uutiskirje, digietusivu ja IG Feed
💡TULOKSET
✅Kampanja keräsi yhteensä 321 089 näyttökertaa A-lehtien mediaympäristössä ylittäen reilusti luvatun tavoittavuuden.
✅Natiiviartikkelit Meillakotona.fissä ja Apu.fissä tavoittivat yhteensä yli 17 200 uniikkia lukijaa.
✅Meillakotona-uutiskirjeen sisältönosto sai klikkejä yli 1 100 ja CTR 2,89 nousi kirkkaasti yli keskiarvon.
✅Meilläkotona digietusivu keräsi klikkejä 5 331, mikä on yli keskiarvon ja tavoitti yhteensä yli 168 000 uniikkia kävijää.
✅Meillä Kotonan Instagram-nostolla tavoitettiin 11 939 käyttäjää.
Asiakkaan kommentti kampanjasta & yhteistyöstä:
”Tähtipaikka-kampanja sujui mielestämme erinomaisesti. Kampanjamme aihe ja sen sisältö yhdistettynä monimuotoiseen mainoskokonaisuuteen oli nappiyhdistelmä.
Kampanjassa parasta oli nimenomaan se, että pääsimme hyödyntämään sekä vahvasti tekstillisiä sisältöjä että kuvallisempia mainosbannereita ajallisesti porrastaen, vieläpä useammassa kanavassa näyttävillä ja tavoittavilla paikoilla. Julkaisut tehtiin hyvin valikoiduissa kanavissa, joissa pystyimme tavoittamaan yleisöä, jota aiheemme kiinnosti.
Yhteistyö oli ennen kaikkea sujuvaa ja antoisaa. Saimme kartoitus- ja suunnitteluvaiheessa kattavan ja hyvän infon eri mahdollisuuksista, joista leivoimme yhdessä pallotellen kokonaisuuden, joka miellytti meitä niin tavoittavuuden kuin tarkan budjettimmekin osalta.
Vaikka odotimmekin hyviä tuloksia, lopputulos pääsi silti yllättämään etenkin Meillä kotona -uutiskirjeen osalta. Uutiskirjeen lähetyspäivänä verkkokauppamme kävijämäärä nousi satoja prosentteja ja päivämyynti käytännössä tuplaantui. Emme voi olla kuin erittäin tyytyväisiä kampanjaan ja sen tuloksiin. Oli mahtava nähdä, millaisia huippujouluttajia saimmekaan kiinni ja kiinnostumaan!”
Katriina Lahtinen, liiketoiminnan kehitysjohtaja, Suomen Korttipiste Oy
Suvi Nisula, markkinointipäällikkö, Suomen Korttipiste Oy
Työryhmä:
ASIAKAS: Suomen Korttipiste Oy / Katriina Lahtinen, liiketoiminnan kehitysjohtaja, Suvi Nisula, markkinointipäällikkö, Satu Mäntylä, markkinointiassistentti
A-LEHDET: Terhi Äyrämö, asiakkuuspäällikkö, Tiia Salomaa, projektipäällikkö
Hyväksy evästeet
YouTuben videosoitin käyttää evästeitä. Hyväksy evästeet katsoaksesi videon.