Case Dr. Oetker ja Eeva Puhe

Case Dr. Oetker ja Eeva Puhe
Dr. Oetker halusi lisätä herkullisten ja helppojen My Sweet Deli -pakastekakkujen tunnettuutta. Markkinointikampanja toteutettiin monikanavaisesti yhdessä A-lehtien kanssa keväällä 2023. Aivan uudentyyppinen kampanja saavutti erinomaiset tulokset ja nosti My Sweet Deli -kakut kuluttajien mieleen upealla mainosvideolla.
Julkaistu 13.12.2023

Dr. Oetker aloitti Suomessa vuonna 1997, jolloin lanseerattiin valtakunnan suosituimmaksi pizzaksi noussut Dr. Oetker Ristorante -pakastepizzasarja. Dr. Oetkerin yli 150 tuotteen tuotevalikoimaan Suomessa kuuluvat tällä hetkellä pakastepizzat, pakastekakut, vanukkaat, leivonta- ja koristelutuotteet, jälkiruokakastikkeet sekä myslit.

www.oetker.fi

Dr. Oetkerin My Sweet Deli -kampanja toteutettiin toukokuussa 2023.

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli lisätä tietoa pakastekakuista ja kehittää kohderyhmän harkintaa tuotteen osalta. Tavoitteena oli tuoda esiin pakastekakkujen helppoutta myös arjen herkuttelussa. Pakastekakun avulla tavalliseen arkeen saa kätevästi ja edullisesti juhlahetkiä, eikä herkuttelua tarvitse aina säästää juhliin.

Ratkaisu

My Sweet Deli -kakkujen tunnettuutta haluttiin nostaa etenkin kokeilunhaluisten ja rohkeiden suomalaisten naisten joukossa. Tämä ryhmä korostuu eeva.fi-median yleisössä. Eeva Puhe -keskusteluista löytyi erinomaisesti My Sweet Delille sopiva paikka eksklusiiviseen ja uudenlaiseen yhteistyöhön. Kiireen keskellä kätevästi suorana pakkasesta lautaselle napattu kakku sopii kahvin ja keskustelun oheen erinomaisesti.

✅ Monikanavaiseen toteutukseen kuuluivat

  • Natiiviartikkeli Meillakotona.fissä, 9 500 uniikin lukijan yleisötakuu.
  • Mainosvideospotti Eeva Puhe –videoiden alussa (8 kpl), 40 000 lukijan yleisötakuu videot sisältävälle artikkelille.
  • Display-mainos Eeva Puhe -videot sisältävällä artikkelisivulla koko kampanjan ajan.

💡Toteutus ja tulokset

✅ Dr. Oetkerin natiiviartikkeli Meillakotona.fissä toi esiin kampanjan teemaa arjen luksuksesta. Artikkelissa tarjottiin näppäriä vinkkejä arjen kohottamiseen uudelle tasolle.

Otsikolla ”Näin teet arjen pienistä hetkistä luksusta – nappaa 7 helppoa vinkkiä kokeiluun” julkaistu juttu keräsi 13 000 uniikkia lukijaa, ja keskimääräinen lukuaika oli hienot 3:44 minuuttia. Artikkelin parissa vietettiin yhteensä yli 454 tuntia. Luvut ovat lähes tismalleen sivuston kaupallisten artikkeleiden keskiarvoa, joten artikkeli onnistui tavoittamaan yleisöä odotetulla tavalla.

✅ My Sweet Deli -mainosspotti ideoitiin yhdessä asiakkaan kanssa ja käsikirjoitettiin A-lehtien luovassa tiimissä. Esiintyjäksi mainokseen rekrytoitiin kaikkien tuntema näyttelijä Sanna Stellan. Sannan hauskuus ja ilmeikkyys tekivät mainoksista taatusti mieleen jääviä ja erottuvia.

Spotista tehtiin kolme erilaista versiota, joita jokaista pyöritettiin vuorollaan Eeva Puhe -keskusteluiden alussa. Kampanja kesti yhteensä kahdeksan viikkoa. Sinä aikana julkaistiin kahdeksan Eeva Puhe -keskustelua, joiden aiheet ulottuivat sähköautoista hömppähäpeään.

Eeva Puhe -jaksojen laskeutumissivu keräsi yhteensä lähes 51 000 uniikkia kävijää ja lähes 67 000 sivulatausta.

✅ Kampanjaan kuului myös näyttävä display-kampanja Eeva Puhe -keskusteluiden laskeutumissivulla eeva.fi:ssä. Display-mainos oli sivulla koko kahdeksan viikon kampanja-ajan.

Katso video Eeva Puheen alusta!

Hyväksy evästeet

YouTuben videosoitin käyttää evästeitä. Hyväksy evästeet katsoaksesi videon.

Youtube video placeholder

💡 Milloin valita video?

  • Viestisi on visuaalinen: Opastukset, esittelyt, tunnelman luominen… Video on sisältömuotona erittäin havainnollistava.
  • Haluat jättää muistijäljen: Brändi vahvistuu, sillä visuaalinen viesti jää mieleen, katsomisaika on pitkä ja viestiä on helppo toistaa.
  • Luot ilmiötä: Somessa videot ovat voittajia, minkä seurauksena voit saavuttaa suuren näkyvyyden tai jopa luoda ilmiön.

Asiakkaan kommentti kampanjasta & yhteistyöstä:

”My Sweet Deli -kampanja sujui superhyvin, tehokkaasti ja asiakkaan näkökulmasta todella vaivattomasti! Olimme kokonaisuuteen todella tyytyväisiä. Tuotetusta materiaalista tuli erittäin laadukasta ja hyvää, ja kokonaisuuden hinta-laatusuhde oli kohdillaan. Kaiken lisäksi kuvauksissa oli paljon iloa ja naurua, suosittelisin siis ehdottomasti muillekin!”

Anna Hätälä, Product Manager

”My Sweet Deli -kampanja sujui superhyvin, tehokkaasti ja asiakkaan näkökulmasta todella vaivattomasti!"
Anna Hätälä, Product Manager, Dr. Oetker Suomi Oy

Työryhmä

ASIAKAS: Dr. Oetker Suomi Oy, Anna Hätälä, Product Manager

MEDIATOIMISTO: OMD Finland, Hanna Kilpinen, Advisor - Digital Marketing, Kaisu Koivisto, Client Manager

NÄYTTELIJÄ: Sanna Stellan

A-LEHDET: Katri Abrahamsson, kumppanuuspäällikkö, Hanna Haavisto, luova suunnittelija