Apu-lehden kampanja voitti Kuukauden aikkarimainos -kisan
Apu-lehden Ei tartte auttaa-mainosten lähtökohtana oli kirjailija Juha Hurmeen Avulle kirjoittama monologi, jonka pohjalta syntyi brändifilmi. Filmin kuvakerronnassa hyödynnettiin ajankohtaismedialle ominaista pysäytettyä, dokumentaarista kuvaa. Printtimainosten sarja syntyi valokuvaaja Mikko Vähäniityn filmiä varten ottaman kuvasarjan pohjalta.
”Annoimme Hurmeelle tehtäväksi ajatella auttamista, avun saamista ja vastaanottamista sekä suomalaisuutta ja haasteita, joiden edessä maa ja kansa ovat”, kertoo A-lehtien markkinoinnin projektipäällikkö Pia Sievinen.
Kilpailun tuomarina toimi markkinointiasiantuntija Mimosa Tuominen Suomen luonnonsuojeluliitosta. Hän kommentoi voittajamainosta näin: ”Tunteisiin vetoava kampanja, joka sopii sekä kuvien että tekstien osalta hyvin suomalaiseen yhteiskuntaan.”
Kilpailun toiselle sijalle valittiin Kyrö Distilleryn matkailulehti Mondossa julkaistu mainos Tule meille kylähän ja kolmanneksi Sanoman Tiede-lehden Aina utelias -kampanja.
Lue lisää voittoisasta Avun kampanjasta Aikakausmedian sivuilta: Ei tartte auttaa -kampanja puhkuu suomalaista asennetta | Aikakausmedia.fi
Aikakausmedian Kuukauden aikkarimainos -kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin hyvää aikakauslehtimainontaa sekä inspiroida sen tekijöitä.