A-lehdet lanseeraa pohjoismaista asumista esittelevän Nordic Homes -julkaisun kansainvälisille markkinoille

A-lehdet lanseeraa pohjoismaista asumista esittelevän Nordic Homes -julkaisun kansainvälisille markkinoille
A-lehdet vastaa pohjoismaiseen designiin kohdistuvaan kansainväliseen kysyntään ja tuo markkinoille uuden Nordic Homes -julkaisun. Julkaisu esittelee suomalaista ja pohjoismaista asumista, muotoilua ja elämäntapaa suomalaisesta näkökulmasta ja se tulee myyntiin kymmenissä maissa ympäri maailmaa Yhdysvalloista Japaniin.
Julkaistu 12.2.2025

Helmikuussa ilmestyvän Nordic Homes -julkaisun ensimmäinen numero esittelee nykyaikaista pohjoismaista sisustusta ja asumista suomalaisesta näkökulmasta. Nordic Homes on niin sanottu bookazine-julkaisu, jossa ei ole mainoksia.

Lehti erottuu muista pohjoismaisista sisustus- ja lifestyle-julkaisuista, sillä se keskittyy erityisesti suomalaiseen elämäntapaan. Muut julkaisut painottavat kansainvälisiä tai ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia koteja.

Pohjoismainen elämäntyyli kiinnostaa maailmalla

A-lehtien toimitusjohtaja Heli Arantola kertoo A-lehtien laajentavan kansainvälistä liiketoimintaansa, sillä pohjoismainen elämäntapa kiinnostaa maailmalla.

”A-lehdet on ensimmäinen suomalainen mediatalo, joka vie suomalaista asumisen osaamista ja sisältöjä kansainvälisille markkinoille näin laajasti”, Arantola toteaa.

"A-lehdet on muuntautunut perinteisestä lehtikustantajasta monialayritykseksi, joka kasvaa myös kansainvälisesti. Medialiiketoimintamme kasvu perustuu vahvaan sisältöosaamiseen, kuluttajatuntemukseen ja kykyyn innovoida sekä perheyrityksen ketteryyteen ", Arantola jatkaa.

A-lehdet on hiljattain lanseerannut myös englanninkielisen lifestyle-sivuston Kotona.comin, joka tarjoaa kansainväliselle yleisölle näköalapaikan suomalaiseen elämäntapaan ja kotoiluun. Nordic Homes -lehden ja Kotona.comin lanseeraukset ovat osa A-lehtien kansainvälistä kasvustrategiaa.

Uusi julkaisu vastaa globaaliin kysyntään

A-lehtien johtaja Terhi Hauskamaa kertoo, että Nordic Homes vastaa laajaan kansainväliseen kysyntään.

"Globaali aikakauslehtien markkina on arvoltaan noin 33 miljardia dollaria. Nordic Homes erottuu markkinassa ainutlaatuisella konseptillaan, joka yhdistää modernin skandinaavisen tyylin perinteisiin. Uskomme, että suomalainen elämäntapa ja estetiikka kiinnostavat, ja voimme saavuttaa tällä julkaisulla oman osuutemme kansainvälisestä sisustajayleisöstä."

Julkaisun päätoimittaja Kari-Otso Nevaluoma kertoo, että A-lehtien asiantuntijatiimi on kuratoinut lehteen kokoelman ainutlaatuisia koteja.

”Lehdessä esitellään arkkitehtuuriltaan poikkeuksellisia ja laadukkaasti sisustettuja koteja, jotka ovat tunnelmaltaan kodikkaita ja lämpimiä. Mukana on niin kaupunkikoteja, vapaa-ajan asuntoja kuin maalaiskoteja. Kotien sisustus on joko asukkaiden itsensä tai Suomen parhaiden sisustussuunnittelijoiden käsialaa."

Nordic Homes leviää laajaan kansainväliseen jakeluun

Jokainen 132-sivuinen numero esittelee kymmenen erilaista kotia. Julkaisun arvioidaan kiinnostavan erityisesti 30–65-vuotiaita, koulutettuja ja uteliaita lukijoita, jotka arvostavat luovuutta ja tuoretta näkökulmaa asumiseen sekä kestävään kehitykseen. He rakastavat laatua, seuraavat trendejä ja arvostavat korkeatasoista designia.

Nordic Homes tulee myyntiin muun muassa Marks & Spencerin myymälöihin Britanniassa. Julkaisua myydään Yhdysvalloissa Barnes & Noble -ketjussa, Kanadassa, Australiassa, Japanissa, Singaporessa sekä useissa Euroopan maissa, kuten Belgiassa, Portugalissa, Italiassa, Alankomaissa, Espanjassa, Saksassa, Ruotsissa ja Norjassa.